Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") sa vzťahujú na obchodné vzťahy medzi kupujúcim a spoločnosťou Nuviel, s.r.o., so sídlom Lietavská 12, 851 06 Bratislava, IČO 44 162 464, IČ DPH: SK2022620138, bankové spojenie 2800356485 / 8330 (Fio banka), IBAN: SK78 8330 0000 0028 0035 6485, SWIFT (BIC): FIOZSKBAXXX (ďalej len "prevádzkovateľ" alebo "predávajúci") uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu www.bio-market.sk (ďalej len "obchod").

1.2. VOP upravujú práva a povinnosti účastníkov kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom serveru www.bio-market.sk medzi predávajúcim a kupujúcim.

1.3. Práva a povinnosti účastníkov kúpnej zmluvy sa riadia právnou úpravou kúpnej zmluvy podľa ust. § 588 a nasl. v spojení s ust. § 612 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník a taktiež zákonom 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji v zmysle neskorších ustanovení.

1.4. Kupujúcim sa rozumie v obchode fyzická osoba, alebo právnická osoba, ktorá odoslala po vlastnej autorizácii elektronickú objednávku, spracovanú systémom obchodu.

1.5. Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky elektronického obchodu a cenu tohto tovaru, spracovaný systémom obchodu alebo e-mail odoslaný na adresu predávajúceho.


2. Objednávka
2.1. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí.

2.2. Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované za návrh zmluvy a sú považované za záväzné.

2.3. Kúpna zmluva, na ktorej základe je realizovaný predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky v systéme. E-mailom predávajúceho potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany, ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia a vtedy zároveň vzniká vzťah medzi zákazníkom a predávajúcim.

2.4. Za podstatné podmienky sa považujú hlavne obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho počet), cena za tovar a prepravu, spôsob doručenia, spôsob úhrady za tovar a dodacia adresa (vrátane mena, ak sa líši od kupujúceho).

2.5. Za presnú adresu doručenia zodpovedí kupujúci. V prípade, že nedošlo k pochybeniu zo strany predávajúceho, Slovenskej pošty, prípadne ďalších tretích strán, zodpovedá za dodatočne vzniknuté náklady kupujúci, t.j. v prípade nesprávne uvedenej dodacej adresy musí kupujúci uhradiť skutočné náklady na poštovné, prípadne za spätné doručenie zásielky.


3. Storno objednávky
3.1. Storno objednávky zo strany kupujúceho
Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania v prípade, že predávajúci neodošle objednaný tovar do 15 pracovných dní. V prípade stornovania potvrdenej objednávky je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu škodu vzniknutú týmto jednaním, ak vznikla. Predávajúci uplatní právo na úhradu škody hlavne v prípade nákupu tovaru "na objednávku", ktoré bolo nutné na želanie zákazníka zaobstarať alebo v prípade, že v súvislosti so zaistením tovaru došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov. Storno poplatok môže byť do výšky až 50% z celkovej ceny tovaru.

3.2. Storno objednávky zo strany predávajúceho
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
- v prípade objednávky na dobierku objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily atď.)
- tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet alebo adresu v lehote 10 pracovných dní
- ak v prípade platby vopred prevodným príkazom nebola uhradená plná suma do 7 dní. V prípade, že objednaný tovar bol vo výpredaji a po objednaní bol odstránený z ponuky, pri neuhradení platby do 7 dní tento produkt predávajúci môže vrátiť späť do ponuky obchodu.


4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (zásielkový obchod)

4.1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho
Kupujúci má právo v súlade so zákonom O ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z. odstúpiť od kúpnej zmluvy do 7 pracovných dní od prevzatia tovaru. V prípade uplatnenia tohto práva je kupujúci povinný dodržať podmienky a postup uvedený v bodoch 4.2. a 4.3.

4.2. Postup pri odstúpení od kúpnej zmluvy
Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vráti alebo nahradí predávajúci kupujúcemu a kupujúci predávajúcemu všetky vzájomne prijaté plnenia.
Ak sa zákazník rozhodne pre odstúpenie od zmluvy v lehote uvedenej v bode 4.1., je povinný dodržať nasledujúce podmienky:
* Kontaktovať predávajúceho, že žiada o odstúpenie od zmluvy s uvedením čísla objednávky, mena a priezviska, dátumu nákupu a svojim číslom účtu či adresou pre vrátenie peňazí.
* Ak kupujúci už tovar obdržal a prevzal, zašle ho späť na našu adresu uvedenú v sekcii kontakt a to za nasledujúcich podmienok:
- tovar musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale, ¬
- tovar nesmie byť použitý, ¬
- tovar musí byť nepoškodený, ¬
- tovar musí byť kompletný (vrátane príbalového letáku a podobne.) ¬
- zašlite spolu s dokladom o kúpe.
Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru Vám pošleme peniaze za tovar prevodom na Váš účet čo najskôr, najneskôr však v zákonnej lehote 15 dní po fyzickom obdržaní tovaru.
Tovar pošlite na adresu Bio-Market.sk, Dolné Orešany 188, 919 02 Dolné Orešany. Tovar Vás prosíme zasielať doporučene a poistený, nakoľko neručíme za jeho prípadnú stratu na ceste k nám. Zásielky na dobierku neakceptujeme.
V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok nebudeme môcť akceptovať odstúpenie od objednávky a tovar bude vrátený na náklady odosielajúceho naspäť.

4.3. Kupujúci je povinný zaplatiť za objednaný tovar. Ak sa kupujúci rozhodne odstúpiť od zmluvy, môže po prevzatí tovaru zaslať tovar predávajúcemu podľa podmienok uvedených v bode 4.2. V prípade, že kupujúci tovar neprevezme a tovar sa vráti späť, predávajúci si vyhradzuje právo vyúčtovať kupujúcemu dodatočne vzniknuté náklady a zmluvnú pokutu podľa bodu 13 týchto Obchodných podmienok.


5. Cenové podmienky

5.1. Cena výrobkov predstavuje cenu vrátane DPH podľa aktuálnych predpisov.

5.2. Ceny poštovného a balného sú uvedené v bode 6.

5.3. Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť cenu tovaru uvedenú v katalógu elektronického obchodu pri objednávkach všetkých výrobkov, pokiaľ zistí, že daná cena bola chybne uvedená. O tejto skutočnosti bude informovať zákazníka.


6. Poštovné a balné

6.1. Predávajúci si balné neúčtuje, okrem darčekových balení, ktoré sú spoplatnené podľa samostatného cenníka.

6.2. Cena poštovného je uvedená vrátane DPH a určuje sa z výslednej sumy objednávky (po uplatnení kupónovej zľavy pre verných zákazníkov), prípadne uplatnení inej zľavy, a to nasledovne:

Prepravca Cena tovaru Poštovné na dobierku / platba v hotovosti Poštovné pri platbe vopred Platba kartou
Slovenská pošta 5-40 3,50 2,50 -
Slovenská pošta 40+ 1,00 0,00  
GLS 5-60 4,50 3,50  
GLS 60+ 1,00 0,00  
Osobný odber Bratislava 0+ 0,00 0,00 0,00
         

 

6.3. Poštovné a balné pre dodávky na územie členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov je stanovené individuálne na základe písomnej dohody (emailom) medzi kupujúcim a predávajúcim.

6.4. Poštovné pre darčekové poukážky je 0,00 EUR (0,00 Sk). Toto poštovné platí výlučne pri zakúpení darčekových poukážok a nie je možné uplatniť ho pri kúpe iných produktov.

6.5 V prípade, že si kupujúci neprevzal tovar zaslaný na dobierku, alebo v prípadoch, kedy dojde k zneužitiu užívateľského konta, si predávajúci vyhradzuje právo obmedziť kupujúcemu možnosti platby len na spôsoby zaručujúce platbu pred odoslaním tovaru. Predávajúci si v takomto prípade vyhradzuje právo upraviť výšku poštovného ako kompenzáciu za vynaložené náklady. Zároveň bude na stránkach obchodu zverejnené meno kupujúceho, ktorý si neprevzal objednaný tovar na dobierku, kým neuhradí vzniknuté náklady.

6.6 V prípade, že pri platbe vopred, nie je uhradená celá suma za objednávku do 7 dní, objednávka bude zrušená. Ak kupujúci potrebuje viac času na úhradu sumy za objednávku, je povinný o tom informovať predávajúceho prostredníctvom elektronickej pošty.

6.7 Pri požiadavke neštandardného spôsobu doručenia (napríklad prvou triedou, do zahraničia...) je výška poštovného predmetom dohody medzi kupujúcim a predávajúcim.

6.8 Osobný odber je možný v predajni Bio-Market, Košická 36, 82108 Bratislava alebo v predajni Bio-Market, Hlavná 29 (Svatého pasáž), 91701 Trnava.


7. Podmienky a možnosť platby za tovar

7.1. Platba vopred na jeden z účtov prevádzkovateľa uvedených v potvrdzujúcej správe po záväznom odoslaní objednávky.

7.2. Uhradením dobierky pri prevzatí tovaru na pošte.

7.3. Pokiaľ nebude cena za dodané výrobky uhradená v plnej výške, má predávajúci právo prerušiť ďalšie dodávky tovaru do doby, kedy bude cena uhradená.


8. Dodacie podmienky

8.1. Dodávky predmetu plnenia (objednaného tovaru) budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho expedované v čo najkratšom termíne, zvyčajne do 8 pracovných dní (deň objednávky sa nezapočítava) od potvrdenia objednávky predávajúcim alebo pripísania platby na účet v prípade platby vopred. Pod potvrdením objednávky sa rozumie aj potvrdenie v prípade akýchkoľvek zmien objednávky zo strany kupujúceho. V prípade, že predávajúci nemôže tovar odoslať do 8 pracovných dní, informuje o tejto skutočnosti kupujúceho. Objednávky uskutočnené po 18.00h v danom dni sa považujú za uskutočnené v nasledujúcom pracovnom dni.

8.2. V prípade dvoch po sebe idúcich zásielkách si predávajúci vyhradzuje právo odoslať ďalší tovar až po pripísaní platby za predchádzajúcu zásielku, resp. právo zlúčiť objednávky, ak ešte prvá nebola odoslaná.

8.3. Každý zákazník je informovaný o zaslaní tovaru emailom. Stav objednávky si môže skontrolovať po prihlásení sa v systéme. O zmene stavu objednávky je zákazník taktiež upozornený emailom.

8.4. Tovar je dodávaný prostredníctvom Slovenskej pošty alebo kuriérskej služby na adresu uvedenú zákazníkom v objednávke. 

8.5. Vlastnícke právo k výrobkom prechádza na kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.

8.6. Dodanie tovaru na územie členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov uskutočňujeme na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného odsúhlasenia a zaplatenia dohodnutej ceny poštovného vopred.

8.7. Ak sa zmluvné strany dohodnú o odoslaní neúplnej zásielky (napr. v prípade dlhšieho výpadku niektorého z objednaných produktov), predávajúci neskôr tovar automaticky nedoposiela. Predávajúci môže následne chýbajúci tovar poslať ako novú objednávku, a teda vrátane poštovného podľa bodu 6.2 týchto Obchodných podmienok, prípadne podľa individuálnej dohody.


9. Záručné podmienky a Reklamačný poriadok

9.1. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorého reklamácia bola uplatnená v záručnej dobe.

9.2. Ku každému tovaru zakúpenému u predávajúceho je pri jeho dodaní kupujúcemu priložená faktúra (predajný doklad), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad.

9.3. Pri produktoch zakúpených vo výpredaji nie je možné reklamovať dobu dobu spotreby, prípadne inú vadu, kvôli ktorej bol produkt vo výpredaji.


10. Podmienky pre vrátenie tovaru

10.1. Pri dodávke či prevzatí tovaru je kupujúci povinný urobiť kontrolu tovaru a preskúmať:
- či sa jedná o výrobok, ktorý bol objednaný,
- či je výrobok v neporušenom stave, tzn. či nemá zjavnú vadu,
- či má správnu vôňu či odtieň.

10.2. Reklamáciu na tovar môže kupujúci uplatniť za vyššie uvedených podmienok na tejto adrese:
Bio-Market.sk
Dolné Orešany 188
919 02 Dolné Orešany


11. Zodpovednosť za vady tovaru a záruka

11.1. Prevádzkovateľ upozorňuje, že informácie uvedené na www.bio-market.sk sú z časti preberané od tretích strán, môžu obsahovať nepresnosti a môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.

11.2. Prevádzkovateľ môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť produkty a služby popísané na svojich stránkach a negarantuje vecnú správnosť ich obsahu.

11.3. Prevádzkovateľ nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame alebo mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií z jej vlastných alebo odkazovaných webových stránok.


12. Vernostný program a akciové ponuky

12.1. Predávajúci ponúka vernostný program formou zľavových kupónov. Zľavový kupón poskytuje zľavu 10% na tovar zakúpený v elektronickom obchode. Zľavový kupón je jednorázový a má platnosť jeden rok, ak nie je uvedené ináč. Celková suma nákupov sa sčítava a kupujúci získa právo na kupón po prekročení sumy 50 EUR alebo jej násobku. Do celkovej sumy nemusia byť započítané sumy, na ktoré už bola poskytnutá zľava. Predávajúci si vyhradzuje právo neumožniť uplatnenie vernostnej zľavy v kombinácii s inými akciami. Predávajúci si tiež vyhradzuje právo nezahrnúť do celkovej sumy objednávky, ktoré boli zaregistrované inými prostriedkami ako prostredníctvom elektronického obchodu.

12.2. Špeciálne akcie nie je možné kombinovať s vernostnými zľavami, ak nie je určené ináč.

12.3. Predávajúci si vyhradzuje právo vylúčiť z vernostného programu, alebo odoprieť výhody plynúce zo špeciálnych akcií kupujúceho, ktorý v minulosti spôsobil predávajúcemu dodatočné náklady, ktoré neboli uhradené (napr. neprevzal dobierku na pošte a podobne).

12.4. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeniť alebo úplne zrušiť vernostný program, avšak už vzniknuté nároky zákazníkov ostanú v platnosti až do ich exspirácie.

 

13. Zmluvná pokuta

13.1 Podľa §12 zákona 108/2000 Z.z. O ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 7 pracovných dní od prevzatia tovaru. Objednávka, ktorá nebola zrušená podľa týchto obchodných podmienok, resp. zákonným spôsobom je záväzná a kupujúci je povinný ju prevziať podľa §588 Občianskeho zákonníka 40/1964 Zb. V prípade, že kupujúci zásielku neprevezme, bude mu vyúčtovaná zmluvná pokuta 4 EUR, ktorá slúži na čiastočnú kompenzáciu finančných a administratívnych nákladov súvisiacich s neprevzatou objednávkou. Pokiaľ reálne náklady na poštové služby presiahnu túto sumu, budú účtované skutočne vynaložené náklady.

13.2 Kupujúci potvrdením objednávky potvrdil záujem o objednaný tovar a súhlasí s obchodnými podmienkami. Kupujúci by sa teda vo vlastnom záujme mal zaujímať o stav svojej objednávky, najmä v prípade ak mu do 3-4 pracovných dní od potvrdenia odoslania tovaru nebola doručená informácia o uložení zásielky. Neprevzatie zásielky z dôvodu nezáujmu neakceptujeme.

13.3 Platobné informácie potrebné k úhrade zmluvnej pokuty budú zaslané elektronickou a/alebo písomnou formou.

13.4 Mená neplatičov môžu byť zverejnené na stránkach obchodu až do úhrady dlžnej čiastky.


14. Ochrana osobných dát

14.1. Prevádzkovateľ sa v plnej miere riadi zákonom č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v informačných systémoch. Naša spoločnosť rešpektuje Vaše súkromie. Aby sme Vám mohli ponúknuť hodnotné služby, potrebujeme však poznať niektoré vaše osobné dáta. Tieto dáta chránime pred zneužitím a zaručujeme Vám, že NIKDY neposkytneme tretiemu subjektu Vaše kontaktné informácie a údaje o vašich nákupoch.

14.2. Používaním tohto internetového obchodu súhlasíte so zhromažďovaním a používaním informácií o Vás a vašich nákupoch za vyššie stanovených podmienok. Registráciou zákazníka automaticky súhlasíte, že môžete byť informovaný o novinkách v našom internetovom obchode e-mailom alebo telefonicky. Ak si naďalej nebudete želať tieto informácie, máte možnosť kedykoľvek ich zasielanie ukončiť podľa postupu uvedeného v zasielanej správe, alebo e-mailom na adresu info@bio-market.sk.

14.3. Internetový obchod bio-market.sk si vyhradzuje právo ustúpiť od záruky bezpečnosti v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom. V takom prípade neplatia vyššie uvedené pravidlá manipulácie s dátami.